כל הפוסטים

כמה מהתקציב השיווקי צריך ללכת ל-SEO? המדריך שיעשה לכם סדר
אחת השאלות הבוערות ביותר שכל בעל עסק או מנהל שיווק שואל את עצמו היא: "כמה כסף, למען השם, אני אמור להקצות ל-SEO מתוך כל עוגת התקציב השיווקי שלי?". זוהי שאלת מיליון הדולר (או השקל, תלוי איפה אתם גרים), והתשובה, כמו בהרבה דברים טובים בחיים, היא… "זה תלוי". כן, אני יודע, זו לא התשובה שקיוויתם לקבל
The post כמה מהתקציב השיווקי צריך ללכת ל-SEO? המדריך שיעשה לכם סדר appeared first on דניאל זריהן.Read More

מה זה מיץ קישורים וכל מה שכדאי לכם לדעת על זה
בעולם המופלא והמבעבע של קידום אתרים מקצועי (SEO), יש כמה מושגים שנשמעים כאילו נלקחו ישירות ממטבח גורמה או ממעבדת אלכימיה סודית. אחד המונחים הצבעוניים והחשובים ביותר הוא "מיץ קישורים" (Link Juice). אם תבינו מהו מיץ קישורים, איך הוא זורם, ואיך "לסחוט" אותו נכון, תוכלו לשפר משמעותית את מצב ה-SEO של האתר שלכם ולהפוך אותו לאטרקטיבי
The post מה זה מיץ קישורים וכל מה שכדאי לכם לדעת על זה appeared first on דניאל זריהן.Read More

למה אי אפשר להבטיח מיקום ראשון בגוגל? (ומה כן אפשר לעשות כדי לשאוף לשם)
בעולם העסקים הדיגיטלי, יש מן "גביע קדוש" כזה שכולם רוצים להשיג: להיות ראשון בגוגל. אבל כאן נכנסת לתמונה שאלה קריטית, ולפעמים קצת לא נעימה: האם באמת אפשר להבטיח את המקום הראשון הזה? התשובה הקצרה, ובואו נאמר אותה כבר עכשיו כדי שלא יהיו אי הבנות, היא: לא. חד משמעית לא. אף אחד – גם מקדם האתרים
The post למה אי אפשר להבטיח מיקום ראשון בגוגל? (ומה כן אפשר לעשות כדי לשאוף לשם) appeared first on דניאל זריהן.Read More
אוטומציה מלאה של הפרסום הממומן במטא עד סוף 2026 – איך זה ישפיע על סוכנויות?
מטא בונה מערכת שתנהל קמפיינים ממומנים בלחיצת כפתור בלי צורך בקריאייטיב, פילוח או אופטימיזציה אנושית. עבור עסקים קטנים זו עשויה להיות בשורה, אבל מה זה אומר על תפקידן של סוכנויות פרסום לעסקים קטנים שבמשך שנים היו החוליה המחברת בין הלקוח לאלגוריתם?Read More

מה זה NAP? מדריך לנינג’ות קידום לוקאלי: כל מה שעסק מקומי חייב לדעת
בעידן שבו החיפוש "פיצה לידי" יכול להציל ארוחת ערב, ו"מוסך קרוב" הוא קריאת הצלה לנהג תקוע, הנוכחות הדיגיטלית של עסקים מקומיים הפכה קריטית יותר מתמיד. אבל מה אם הייתי אומר לכם שיש שלושה אלמנטים, פשוטים לכאורה, שיכולים להיות ההבדל בין עסק משגשג לבין חנות רפאים דיגיטלית? הכירו את ה-NAP – השילוש הקדוש של הקידום הלוקאלי:
The post מה זה NAP? מדריך לנינג'ות קידום לוקאלי: כל מה שעסק מקומי חייב לדעת appeared first on דניאל זריהן.Read More
הודלף פרומפט המערכת של קלוד: 12 תובנות שאנשי GEO יכולים ללמוד ממנו
מסמך ההנחיות הפנימי של Claude 4 דלף וחשף בפעם הראשונה איך המודל בוחר אילו מקורות יוצגו בתשובות. אנשי GEO, זה הזמן להבין מה חשוב באמת למנועים כמו קלוד כשמדובר בהפניות, חיפושים, ציטוטים, תוכן מקומי ועוד. הנה 12 דברים שאפשר ללמוד מההדלפה הזאת.Read More
4 סיבות למה זה נקרא GEO ולא AIO או AEO ואיך יכול להיות שזה בכלל תחת SEO?
איך בעצם קוראים לתחום שבו מנסים לגרום למותג או תוכן להופיע בתשובות של ChatGPT, Gemini ודומיהם? יש כאלה שקוראים לזה AIO, אחרים מעדיפים AEO - אבל יש סיבה טובה למה יותר ויותר מומחים בוחרים דווקא ב-GEO. במאמר הזה ננסה לעשות קצת סדר, להשוות בין המונחים, ולהסביר למה GEO נבחרה להגדרה המדוייקת ביותר.Read More

מה זה SERP: כל מה שרציתם לדעת על דף תוצאות החיפוש
אז הקלדתם משהו בגוגל. שתי מילים, שלוש, אולי משפט שלם כמו "איך מכינים חביתה בלי לשבור את הביצים על הרצפה?". לחצתם אנטר. מה שמופיע מולכם ברגע זה, כל הרשימה הזאת של קישורים, תמונות, סרטונים ולפעמים גם קצת פרסומות – זה ה-SERP. 3 אותיות פשוטות שמייצגות עולם שלם: Search Engine Results Page, או בעברית צחה (טוב,
The post מה זה SERP: כל מה שרציתם לדעת על דף תוצאות החיפוש appeared first on דניאל זריהן.Read More
איך טרנספורמר עובד והקשר המפתיע שלו להופעה בתשובות של ChatGPT
איך ייתכן שמאמר אחד מ-2017 הפך לבסיס של ChatGPT, Gemini, Claude ושאר מודלי ה-AI שאתם מכירים? המנוע הגנרטיבי הזה שכותב, מסכם, עונה ומדבר יושב כולו על רעיון פשוט וגאוני אחד שנקרא Transformer. במאמר הבא נבין איך הוא עובד תכל'ס.Read More

וותק דומיין: האם זה באמת משפיע על קידום האתר או שזאת אגדה?
בעולם המרתק והתזזיתי של קידום אתרים אורגני (SEO), ישנן אינספור שאלות, תיאוריות, ולעיתים גם מיתוסים שמסתובבים באוויר. אחת השאלות הוותיקות והמסקרנות ביותר היא: האם לוותק הדומיין (Domain Age) יש השפעה על הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל? האם דומיין "מבוגר" הוא כמו יין טוב שמשתבח עם השנים, או שמא מדובר בעוד אגדה אורבנית של
The post וותק דומיין: האם זה באמת משפיע על קידום האתר או שזאת אגדה? appeared first on דניאל זריהן.Read More

יצירת לידים לעסקים קטנים בעזרת שיווק אורגני: לזרוק את הממומן קיבינימט!
בעידן שבו כל קליק עולה כסף, וכל מתחרה צועק חזק יותר במגרש המשחקים הדיגיטלי, עסקים קטנים רבים מוצאים את עצמם נאבקים על כל ליד. פרסום ממומן? זה כמו דייט יקר שלא בטוח יוביל לחתונה. אבל מה אם הייתי אומר לכם שיש דרך אחרת? דרך יציבה, בת קיימא, וכזו שבטווח הארוך תניב לכם פירות מתוקים יותר
The post יצירת לידים לעסקים קטנים בעזרת שיווק אורגני: לזרוק את הממומן קיבינימט! appeared first on דניאל זריהן.Read More

מה זה בכלל PageRank והאם זה עדיין רלוונטי?
בעולם הקידום האורגני (SEO), המושג PageRank הוא סוג של אגדה. פעם, הוא היה המלך הבלתי מעורער, הסוד הכמוס של גוגל שהפך אותה למנוע החיפוש הדומיננטי בעולם. אבל הזמנים השתנו, האינטרנט התפתח, והרבה מים (ודירוגים) זרמו בגוגל מאז. אז מה זה בעצם PageRank, איך הוא עבד, והשאלה הכי חשובה – האם הוא עדיין רלוונטי היום, או
The post מה זה בכלל PageRank והאם זה עדיין רלוונטי? appeared first on דניאל זריהן.Read More

כמה זמן מחזיקות תוצאות של קידום אתרים טוב?
השקעתם זמן, כסף, ואנרגיה ב-SEO. ראיתם את האתר שלכם מטפס בדירוגים, התנועה האורגנית זורמת, והטלפונים (או ההזמנות באתר) מתחילים להגיע. הרגשה נהדרת, נכון? אבל אז עולה השאלה המתבקשת: "אוקיי, כמה זמן כל הטוב הזה יחזיק מעמד? האם אפשר עכשיו לנוח על זרי הדפנה, או שה-SEO שלי זה כמו חלב שעלול להחמיץ אם לא אשים לב?"
The post כמה זמן מחזיקות תוצאות של קידום אתרים טוב? appeared first on דניאל זריהן.Read More

מה זה אתר חנות (הכל על חנות אינטרנטית / וירטואלית): מדריך מקיף
אז מה זה אתר חנות? במדריך הבא תקבלו את כל הידע שצריך בשביל להבין את הנושא לעומק. מה זה אתר חנות אינטרנטית וירטואלית, על קצה המזלג? אתר חנות, המכונה גם אתר מסחר אלקטרוני או איקומרס (E-commerce), מהווה פלטפורמה דיגיטלית המאפשרת לעסקים ולפרטים לבצע עסקאות מסחריות – קרי, מכירה ורכישה של מוצרים ושירותים – דרך רשת
The post מה זה אתר חנות (הכל על חנות אינטרנטית / וירטואלית): מדריך מקיף appeared first on דניאל זריהן.Read More
הסוף לקישורים הכחולים: גוגל מציגה את AI Mode, מנוע החיפוש של העתיד
זה לא עדכון, זו נקודת מפנה. גוגל חושפת את החזון החדש שלה לחיפוש, ומשיקה את AI Mode: ממשק שמבוסס על בינה מלאכותית שמשנה את כללי המשחק. זהו תחילתו של עידן שבו גוגל כבר לא רק מחפשת מידע אלא חושבת, מסכמת, ולעיתים גם פועלת בשם המשתמש.Read More
גוגל חושפת: כך תופיעו טוב יותר בחיפוש AI Overviews ו-AI Mode החדש
המלצות רשמיות חדשות שפורסמו על ידי גוגל חושפות איך בעלי אתרים, יוצרי תוכן ומקדמי אתרים יכולים לשפר את הנוכחות שלהם ב-AI Overviews ובמצב ה-AI החדש של מנוע החיפוש. המסר המרכזי: להפסיק להתעסק רק בקליקים ולהתחיל לחשוב על ערך אמיתי למשתמש.Read More

האם ChatGPT חיסל את גוגל? 2 זוויות על עתיד החיפוש
במשך למעלה משני עשורים, גוגל הייתה מילה נרדפת לחיפוש באינטרנט. הפועל "לגגל" (to google) נכנס לשפה כעדות לשליטתה הבלתי מעורערת בתחום. אולם, בנובמבר 2022, עם השקתו של ChatGPT על ידי OpenAI, החלו להישמע קולות המבשרים על שינוי טקטוני. מודלי שפה גדולים (LLMs) כמו ChatGPT, ומנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית (AI) שצצו בעקבותיו, מציעים דרך חדשה
The post האם ChatGPT חיסל את גוגל? 2 זוויות על עתיד החיפוש appeared first on דניאל זריהן.Read More
קהילות שמביאות לקוחות: הדוח החדש של Reddit חושף את כוח ההמלצה בקהילות
בזמן שכולם מדברים על משפיענים וטירגוטים, Reddit מוכיחה: דווקא המלצות אמיתיות של משתמשים אנונימיים הן אלו שמניעות רכישות והורדות בפועל – וגם מביאות משתמשים שנשארים לאורך זמן.Read More
חדש: קורסי בינה מלאכותית (AI) חינמיים למתחילים מבית גוגל
גוגל משיקה סדרה של קורסים חינמיים וממוקדים בבינה מלאכותית – הזדמנות נדירה להיכנס לעולם ה-AI וללמוד מהמקור הכי עדכני ומקצועי שיש. הקורסים זמינים אונליין, בחינם וללא דרישות קדם.Read More

חוות קישורים: סיור מודרך בחצר האחורית של האינטרנט
דמיינו לרגע שאתם נכנסים לעיר רפאים דיגיטלית. הבניינים נראים נטושים, הצבע מתקלף, וכל מה שיש שם זה שלטים שמפנים למקומות אחרים, בלי שום תוכן איכותי אמיתי או ערך למי שמבקר. זו, בגדול ובאופן מאוד ציורי, חוות קישורים. מה זה בכלל חוות קישורים? אם נרצה הגדרה קצת יותר "מקצועית" (עם מרכאות, כי אין פה הרבה מקצועיות
The post חוות קישורים: סיור מודרך בחצר האחורית של האינטרנט appeared first on דניאל זריהן.Read More

לאחר שיצרתי מעל 500000 מאמרים: איזה AI הכי טוב בעברית?
הבינה המלאכותית, או בקיצור AI, היא כבר לא מדע בדיוני. היא כאן, בינינו, משנה את הדרך בה אנחנו עובדים, לומדים, יוצרים ומתקשרים. רק לפני שנתיים ומשהו פנטזתי על כלי שיידע לכתוב מאמרים ברמה גבוהה (לאחר התנסות עם כלים דרדלה כמו RYTR ושות' – כמובן ביחס למה שיש היום). היום? כבר מזמן איבדתי ספירה כמה תוכן
The post לאחר שיצרתי מעל 500000 מאמרים: איזה AI הכי טוב בעברית? appeared first on דניאל זריהן.Read More
איך להופיע ב-AI Overviews של גוגל ולמדוד משם תנועה? (כולל דוגמאות בעברית)
מכירים את זה שאתם משקיעים בתוכן, עולים לעמוד הראשון, אבל גוגל עונה במקומכם? המהפכה של AI Overviews לא רק משנה את מראה התוצאות – היא מגדירה מחדש מה נחשב ל"נוכחות אורגנית". במדריך הזה נצלול לעומק: איך זה עובד, במה זה שונה מ-Featured Snippets, איך לכתוב כדי להיכנס לשם, ואיך כל זה שונה מאופטימיזציה למנועים גנרטיביים (GEO).Read More
סנאפצ’ט חשפה עדכונים ופתרונות AI חדשים למפרסמים כדי למקסם נוכחות מותגים בפלטפורמה
סנאפצ'ט הציגה שורה של עדכונים לפלטפורמת הפרסום שלה – בהם מודעות חדשות בתוך הצ'אט, אפשרות לקידום מיקומים ב-Snap Map, ושימוש בבינה מלאכותית לניהול קמפיינים. איך זה עשוי להשפיע על פעילותם של אנשי השיווק בדיגיטל?Read More

איך להופיע ב- AI Overviews של גוגל (תקצירי AI בתוצאות החיפוש)?
שנת 2025 כבר כאן במלוא הדרה, והעולם הדיגיטלי ממשיך להשתנות בקצב מסחרר. אחד השינויים המרכזיים שמשפיעים על כולנו, בעלי אתרים, יוצרי תוכן ואנשי שיווק, הוא הופעתם של ה-AI Overviews (בעברית צחה: "סקירות בינה מלאכותית") בתוצאות החיפוש של גוגל. אם פעם חלמנו על המקום הראשון בגוגל, היום יש פסגה חדשה ומנצנצת לכבוש. מה זה AI Overviews
The post איך להופיע ב- AI Overviews של גוגל (תקצירי AI בתוצאות החיפוש)? appeared first on דניאל זריהן.Read More
פרסום אוטומטי מקצה לקצה: מארק צוקרברג הכריז מלחמה על תעשיית הפרסום הדיגיטלי
לפני חמישה ימים, מארק צוקרברג הטיל פצצה בראיון ל-Stratechery: פרסום אוטומטי מקצה לקצה. בלי קריאייטיב, בלי פילוח, בלי מדידה – רק העסק, חשבון הבנק שלו, ו-Meta AI. האם זו תחילתה של המהפכה בתעשיית הפרסום הדיגיטלי?Read More