AskPavel הוא הבלוג הגדול בישראל על שיווק דיגיטלי עם 30,000+ מבקרים בחודש, 15,000+ קוראים שנחשפים לכל מאמר ו-90+ מקצוענים שכותבים פה. הקהילה מתמקדת בכל תחומי השיווק באינטרנט – קידום אתרים אורגני, פרסום ממומן, מדיה חברתית ווב אנליטיקס ועוד.
פאבלישרים רבים מתארים את כניסת ה-AI לחיפוש בגוגל בתור "משבר קיומי": טראפיק נעלם, הכנסות מפרסום נשחקות, ותוכן נבלע בתקצירי בינה מלאכותית. עד כמה המספרים ירדו, אילו אסטרטגיות חדשות נבחנות ולמה GEO לא יספיק כדי להחזיר את הגלגל לאחור?Read More
שני מחקרים חושפים: אימוץ ChatGPT הגדיל את נפח החיפושים הכולל, בעוד גוגל שומרת על דומיננטיות כמעט מוחלטת והתוצאה: עידן שבו המשתמשים מחפשים יותר מבעבר.Read More
פחות דאטה מיותר, יותר שקיפות ותיעוד - תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות נכנס לתוקף ואנשים שעוסקים בשיווק דיגיטלי חייבים להסתגל. הנה כל מה שצריך לדעת על התיקון כדי לא להסתבך בקנסות כבדים.Read More
כשמנועים גנרטיביים יוצרים תשובות שמורכבות מפסקאות שלמות ממקורות שונים, הם בוחרים בתכנים לפי הקשרים סמנטיים עמוקים, ולא לפי מטא-דאטה או H1. פה בדיוק נכנסת לתמונה שאלה חדשה לגמרי - עד כמה התוכן עקבי סמנטית לאורך כל האתר?Read More
במהלך תקדימי, חברת Cloudflare הכריזה על מודל עסקי חדש בבטא סגורה בשם Pay Per Crawl, שמאפשר לבעלי אתרים לגבות כסף מזחלני בינה מלאכותית עבור כל בקשת גישה לתוכן באתר. האם סוף סוף הגיע המנגנון שיאפשר לבעלי האתרים להרוויח מהתוכן שלהם בעולם שבו הרבה מהחיפושים מתחילים ב-AI?Read More
אחרי שנים של התנגדות, וואטסאפ מתחילה להכניס פרסומות ולראשונה תאפשר לעסקים להגיע ל-1.5 מיליארד משתמשים יומיים בלשונית 'עדכונים'. עבור אנשי שיווק, מדובר במהלך שעשוי לשנות את חוקי המשחק בכל הקשור לשיווק מבוסס שיחה.Read More
תארו לכם לקוח שמחפש "שמלת ערב שחורה עד 100 שקל" אבל במקום להקליד בגוגל או להיכנס לחנות אונליין, הוא פשוט שואל את ChatGPT, מקבל המלצה מיידית, ולוחץ "קנה עכשיו" בלי לצאת מהצ’אט. הבינה המלאכותית משנה את חוקי המשחק במסחר האלקטרוני - כך תתכוננו למהפכת "מסחר הסוכנים".Read More
מחקר של גוגל חושף: בעתיד הקרוב, פרסומות לא יוצגו אלא יווצרו בזמן אמת על ידי בינה מלאכותית, בהתאם לביד של המפרסמים. כך תיראה מהפכת הפרסום הגנרטיבי.Read More
מטא בונה מערכת שתנהל קמפיינים ממומנים בלחיצת כפתור בלי צורך בקריאייטיב, פילוח או אופטימיזציה אנושית. עבור עסקים קטנים זו עשויה להיות בשורה, אבל מה זה אומר על תפקידן של סוכנויות פרסום לעסקים קטנים שבמשך שנים היו החוליה המחברת בין הלקוח לאלגוריתם?Read More
מסמך ההנחיות הפנימי של Claude 4 דלף וחשף בפעם הראשונה איך המודל בוחר אילו מקורות יוצגו בתשובות. אנשי GEO, זה הזמן להבין מה חשוב באמת למנועים כמו קלוד כשמדובר בהפניות, חיפושים, ציטוטים, תוכן מקומי ועוד. הנה 12 דברים שאפשר ללמוד מההדלפה הזאת.Read More